Proč jsem založil Černínské rozhledy

Blog Černínské rozhledy vznikl svým způsobem z frustrace. Z frustrace z toho, že se mi podařilo shromáždit (nepřímé) důkazy o korupci na ministerstvu zahraničních věcí (MZV), ale médium, kde jsem pracoval, ani některá další, která jsem následně oslovil, neměla zřejmě odvahu zjištěné informace zveřejnit. Z frustrace z toho, že Miroslav Kalousek i někteří zástupci ČSSD se snažili udělat vše pro to, aby článek nevyšel. A téměř se jim to zdařilo. Byl jsem z iDNES.cz odejit dříve (z důvodů, o kterých píši na jiném místě), než jsem mohl svoji práci dokončit. Respektive,dokončena byla, ale nikdy nevyšla. Vydal jsem jen jeden článek, který s tématem souvisí – více zde

Už mne nebaví nechat si nadávat Miroslavem Kalouskem do “hajzlů”,  “blbců”, “grázlů” a “spratků”. Nebaví mne číst jeho sprosté esemesky a poslouchat v telefonu jeho urážky. Vadí mi, když si na mne stěžuje v redakci, pomlouvá mne před kolegy novináři a tvrdí, že píši za peníze. Nic není vzdálenější pravdě. Jsem člověk, který je ochoten jít za pravdou natolik, že přijde i o své zaměstnání. Ale když už o něj přijde, tím spíše se nevzdá a věc se pokusí dotáhnout do konce. S nadějí, že pravda nakonec zvítězí.

Nejde ani o osobní vyrovnávání si účtů s Miroslavem Kalouskem, jakkoli mne tento politik nesnáší a naše vztahy byly vždy napjaté, protože jsem se jako jeden z mála nebál poukazovat na staré kauzy, ve kterých Kalousek figuroval. V případě zakázky na MZV jsem původně vůbec netušil, že by v ní byl Miroslav Kalousek nějak zainteresován. Až posléze, jak jsem se do případu stále více nořil, jsem zjistil, že i zde se MK angažoval.

Proto tento blog vzniknul. Přišlo mi líto vyhodit oknem čtyřměsíční práci, ke které se redakce iDNES.cz postavila natolik laxně, až ve mne vzbudila pochybnosti, nakolik je ve vleku politického lobbingu a příslibů (či naopak pohrůžek odebrání) inzerce. Ačkoli se vedení dušovalo, že Kalousek do redakce nevolá, z několika zdrojů (vně i uvnitř MF DNES) jsem se dozvěděl, že tomu tak bylo a že si Miroslav Kalousek na mne stěžoval.

Protože ale nemám ve zvyku před výhružkami uhýbat, rozhodl jsem se, že tyto informace dostanu na veřejnost stůj co stůj. Aby lidé věděli, že se na MZV zřejmě krade. A aby lidé věděli, že Miroslav Kalousek je stále stejný politik, jako byl v dobách svého působení na ministerstvu obrany.

Přeji příjemné čtení, bratře Kalousku.

Přečtěte si Černínské rozhledy:

Jak jsem držel Kalouska v napětí
Proč MZV zapírá České dny v Thajsku?
Předražené studie na MZV: Úředníci ukazují na Kalouska
Ministerstvo zaplatilo miliony za studie stažené z internetu
Kauzou na MZV se už zabývají i ve Sněmovně
iDNES.cz: Policie zkoumá, zda diplomacie utratila statisíce za fiktivní semináře
Letiště v Indonésii? Stavět nebo ne? řeší ministerstvo

Příspěvek byl publikován v rubrice Politika. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Napsat komentář