Řád teplých bratří aneb Kdo (všechno) jsou „katolické“ buzny?

Když Martin C. Putna držel na pražském pochodu hrdosti gayů dnes už proslavený transparent „Katolické buzny zdraví Bátoru“, plurál tam nebyl nahodile. Putna evidentně není sám, kdo mezi pravdoláskařskými „katolíky“ dokáže zahořet láskou k muži.

Kdo jsou tedy další členové řádu teplých bratří?

Odpadlý kněz a svobodný zednář Ivan Odilo Štampach je také homosexuál. Promlouvá na aktivitách homosexuálních sdružení (Logos), stejně jako Putna chodí na Gay Pride, je spoluautorem prohlášení „Církev, křesťané a homosexualita“ a udržuje poměr s různými muži, například s Adamem Borzičem, vystudovaným teologem a homosexuálním „básníkem“ (i ten chodí na Prague Pride, stejně jako na demonstrace proti Bátorovi) či s dalším homosexuálním poetou Petrem Řehákem. Pikantní přitom je, že Štampach je s Borzičem i Řehákem členem křesťansko-sociální platformy ČSSD.

Štampacha se vždy zastává (otázka je, zda pro jeho pravdoláskařství, svobodozednářství či homosexualismus, ale nejspíše pro to všechno dohromady) Tomáš Halík, který se Štampachem několik dlouhých let bydlel na společném pokoji a který v jedné ze svých knih popisuje, jak mezi oběma muži „sílilo opravdové kněžské přátelství a lidské bratrství“. „Jsi to nejsympatičtější odilo, které znám,“ vyznal se kdysi Halík Štampachovi, když tento přijal řádové jméno „Odilo“.

Ale pojďme dále. Dvojici Halík a Štampach vždy doplňuje další odpadlý kněz, Jan Jandourek, absolvent katolické teologické fakulty a FSV na UK, který působil mimo jiné v kostele Nejsvětějšího Salvátora (jako Halík). I on se ve svých textech zastává homosexuálů (podepsal se také pod prohlášení Žijeme tu společně: „Zákon o partnerském soužití by umožnil řadu konkrétních praktických věcí. Avšak smyslem zákona je ještě něco více: To, aby veřejnost vzala na vědomí, že partnerské dvojice žen nebo mužů a obecně lidé citově vázaní na stejné pohlaví jsou její nedílnou součástí“), homosexuálové jeho texty otiskují na svých webech. Když v ČR vyšla kniha, kterou napsal britský homosexuální rabín Lionel Blue (Zadními vrátky do nebe), oba (Jandourek i Halík) ji nadšeně chválili. Jandourek také pochvalně píše o Putnovi. Nejsem si vědom toho, že by Jandourek učinil nějaký coming-out, ale jeho aktivistická obrana homosexuálů je minimálně podezřelá.

Můj kamarád mi také vyprávěl, jak potkal jednoho známého havlistického kněze v plaveckém bazénu v Tyršově domě na Malé Straně. Líčil mi vysoce nepříjemný zážitek, kdy mu tento kněz ve sprše narušil jeho osobní zónu a dokonce mu pod jednou záminkou sahal na ramena. Kamarád je od té doby přesvědčen, že dotyčný kněz musí být teplý, protože normální chlap na druhého chlapa ve sprše nesáhne.

Přemýšlím, zda do toho výčtu patří i Daniel Herman, další odpadlý kněz, který se dal na kabalu a čte knihy o tantrickém sexu. I on totiž vystupuje v gay sdružení Logos (stejně jako Putna, Štampach či další pravdoláskařský kněz a návštěvník Lions clubu Marek Orko Vácha). Jeho obliba knih o tantrickém sexu ještě nemusí znamenat, že tantrický sex provozuje s muži, ale protože kamarádí s výše uvedenými, není to možné vyloučit.

Máme tu tak krásné teplé postkoncilně-„katolické“ bratrstvo, spojené havlistickými idejemi, sympatiemi k zednářské struktuře či přímo členstvím v ní, sympatiemi k židovství (Borzič byl předsedou Společnosti křesťanů a Židů, Herman má židovský původ, Halík se obklopuje sedmiramennými svícny, Herman, Štampach i Halík píší pro bulletin Společnosti křesťanů a Židů a provádějí odborné revize příruček pro učitele na téma holokaust apod.) a umocněné i homosexuálními prožitky.

Zbývá jen dodat, že s katolictvím (a obecně s křesťanskou vírou) nemá sodomie co dělat, jak dokazuje nejen Nový zákon, ale i těmito muži tolik obdivovaný Zákon starý.

„Proto je Bůh vydal v moc hanebných vášní. Jejich ženy zaměnily přirozený styk za nepřirozený a stejně i muži zanechali přirozeného styku s ženami a vzplanuli žádostí jeden k druhému, muži s muži provádějí hanebnosti, a tak sami na sobě dostávají zaslouženou odplatu za svou scestnost.“ (Římanům 1:26-27)

„Nebudeš obcovati s mužským pohlavím, scházeje se s ním jako s ženou; nebo ohavnost jest. (…) A kdož by se scházel s pohlavím mužským jako s ženou, ohavnost učinili oba dva. Smrtí umrou, krev jejich bude na ně.“ (Levitikus 18:22, 20:13)

http://www.freeglobe.cz

Advertisements
Příspěvek byl publikován v rubrice Politika. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s