Dvořák o dopravním podniku: Bakala a lobbisté z Transparency chtějí klíčové zakázky

<< EXKLUZIVNĚ >> Vše do sebe geniálně zapadá, říká exšéf DP Martin Dvořák. Popsal, jak chtějí primátor a spol. dostat DP na kolena. 

Podal jste trestní oznámení na primátora Svobodu a na ředitele TIC Ondráčku. Co soudíte o propojení současného magistrátu hl. m. Prahy (konkrétně primátora Svobody) a Transparency International? Pracuje TIC pro Svobodu nebo spíše Svoboda pro TIC? Kdo podle vás více potřebuje skandalizovat DP – Svoboda, aby si vylepšil svůj mediální obraz, nebo zahraniční skupiny, které stojí za TIC (která je vpodstatě nadnárodní organizací) a které mají vyrábění skandalizací podobného druhu v popisu práce?

Ještě musím doplnit, že jsem podal trestní oznámení i na bývalého šefa odboru speciálních operací bezpečnostní agentury ABL mgr. Lásku. Vzhledem k minulosti a struktuře TI Česká republika o.p.s. jsem přesvědčen, že tato lobistická firma s názvem „znemožnujícím jakékoliv pochybnosti“ pracuje pro obchodní skupinu, kterou je primátor obklopen. Jak jsem měl osobně možnost tuto skupinu poznat, jsem si jist, že sleduje minimálně dva cíle. První klíčový cíl je neustále vytvářet přes média pocit hrozby návratu starých kmotrovských struktur a prezentovat primátora jako jediného „rytíře“, který je schopný takovéto „šílené hrozbě“ zabránit a nastavit nové „čisté“ pořádky. Pro toho, kdo zná pražské reálie, je to samozřejmě legrace, ne tak pro média a veřejnost, která logicky zákulisní detaily znát nemůže.

Druhým významným cílem je přesměrovat klíčové zakázky do sféry svého vlivu – není náhodou, že primátor proti jakékoliv logice a pravidlům má ve své kompetenci stavbu tunelu Blanka a trousí do světa hlouposti, jak se mu povedlo ušetřit 2 miliardy. Stejně tak není náhodou, že opět mimo svůj kompetenční rámec, bez slíbeného výběrového řízení, dosadil do DP svého člověka. Shodou okolností DP nejen vládne zhruba patnáctimiliardovým rozpočtem, ale organizuje druhou nejvýznamější pražskou stavební zakázku a to stavbu metra A.

David Vodrážka v rozhovoru pro Prvnizpravy.cz naznačil, že neustálá snaha osočovat DP může znamenat cílené oslabování podniku, aby ten ztrácel svoji hodnotu a byl při případné privatizaci pro potenciální kupce levnější. Vnímáte to podobně?

Pan Vodrážka se vyjadřuje politicky korektně a to já nemusím. Jsem přesvědčen, že všechny kroky, které do sebe až geniálně zapadají, směřují k totální destabilizaci DP, zejména finanční. A poté přijde konstatování: už jsme to po těch kmotrech nemohli zachránit a jediná šance je postupný rozprodej „serioznímu“, rozuměj finančnímu, investorovi. Dovolím si malou rekapitulaci jednotlivých kroků:

Za prvé, eliminovat Dvořáka a jeho management, protože firma, která poněkolikaté za sebou má kladné HV kolem 1 miliardy korun, se prostě levně koupit nedá, i kdyby všichni novináři z Hospodářských novin lhali ještě víc než lžou doposud. Nemusím jistě nikomu připomínat Randákovo osočení z tunelování a krásný, leč nic neříkající, graf propojení firem a klientů jedné advokátní kanceláře.

Za druhé, finanční devastace – tady ihned po mém odchodu mí nástupci pod osobním primátorovým tlakem podepsali v rozporu s právními stanovisky dodatek ke smlouvě s městem, který ubral dopravnímu podniku 4 miliardy korun, což je v absolutním rozporu se zákonem. Ale to jim nestačilo a bylo potřeba finanční devastaci urychlit a proto zhruba v únoru byl schválen směnečný program, který ještě připravoval kolega Štika, ale vloudila se tam malá nenápadná změna a to, že místo desetileté splatnosti je splatnost roční, což by mohla být ta kýžená poslední rána do vazu dopravního podniku.

Za třetí, dosazení svého managementu – tento bod proběhl bez jakékoliv pozornosti a ani jinak bedliví novináři nezaznamenali přímé obchodní vazby pana Licha, pana Tůmy a pana Bakaly

Za čtvrté, eliminace nepohodlných lidí z orgánů společnosti. Recept již osvědčený, místo Randáka Láska a TIC. Místo slibovaného forenzního auditu, který se těžko dá manipulovat, analýza, do které je potřeba vměstnat co nejvíce třaskavých informací, aby se mohlo rozjet mediální grilování nepohodlných politiků. To, že je to směs lží a manipulací s fakty, přeci za rok, až se dotčení obhájí, už nebude nikoho zajímat

Pátý bod se naštěstí ještě nestal, ale proběhl by na podzim, kdyby tento management přišel za svým akcionářem a žádal ho o finanční pomoc. Akcionář, rozumněj rada hlavního města, by po „velmi pečlivých“ analýzách došla k závěru, že nemůže DP zaslat potřebné finanční prostředky, jelikož by se dle evropského práva jednalo o nedovolenou podporu a to je přece v rozporu se zákonem. Zbyla by tudíž jediná možnost a to prodej části DP, nebo některé trakce, dle mého názoru trakce autobusů.

Jak byste zhodnotil působení Vladimíra Licha v čele DP? Podle mých informací je to Bakalův člověk. Má podle vás Zdeněk Bakala zájem o dopravní podnik?

Musím říci, že nechápu, jak se člověk s relativně slušným profesním životopisem může nechat propůjčit k věcem, jako jsou prokazatelné lži nebo podávání trestních oznámení coby nezbytné součásti mediální a PR strategie.

Co si myslíte o policejní razii v dopravním podniku, ke které došlo předminulý pátek? Jde opět o aktivitu takříkajíc na objednávku pana primátora a skupin kolem něho, které chtějí svá tvrzení na adresu DP podpořit mediálně chytlavými obrazy zasahujících policistů, nebo jak si jinak vysvětlit tento postup policie, když si materiály mohla běžným způsobem vyžádat a také si je už několikrát předtím vyžádala?

Velmi doufám v nestrannost a nezaujatost státních zástupců a některých policistů, jelikož vím, že pan Láska přímo komunikuje s vysokým policejním důstojníkem útvaru, který tuto razii realizoval. Přijde mi úděsné, že se nikdo neptá, proč se tak děje osm měsíců po zveřejnění těchto údajných „kauz“. Na některé tyto smlouvy byla dokonce v minulosti podána trestní oznámení s výsledkem prošetřeno, tedy nedošlo k porušení zákona. Proč si policie nevyžádala tyto podklady dříve standardní cestou nebo dokonce, proč podobnou akci neudělala počátkem roku? A propos, kdo zná způsob oběhu dokladů a jejich archivace v DP, dobře ví, že nelze nic zničit nebo skartovat, aniž by jakýkoliv dokument nebyl zálohován. Prostě se jednalo o demonstraci síly.

Psali jsme už několikrát o tzv. auditu, který si primátor Svoboda objednal. Neobáváte se toho, že skupina „kontrolorů“ z TIC, kteří nebyli vázáni žádným slibem mlčenlivosti a přitom měli přístup ke všem – i citlivým – materiálům, by mohla tímto způsobem DP ohrozit?

Jsem si jist, že v budoucnu tato skupina z TIC bude informace nezákonně získané v DP používat ve svůj ekonomický prospěch a že došlo k obrovskému ohrožení a oslabení DP v této oblasti. Je už jen absolutním paradoxem, který mi způsobuje mrazení, že toto vše se děje na základě neplatné smlouvy mezi mgr. Láskou a doc. Svobodou.

http://www.prvnizpravy.cz/zpravy/z-domova/dvorak-o-dp-lobiste-z-tic-chteji-klicove-zakazky/

Reklamy

2 thoughts on “Dvořák o dopravním podniku: Bakala a lobbisté z Transparency chtějí klíčové zakázky

  1. Adam Bartoš není debil jak se domnívají někteří diskutující?
    Otázkou zůstává kdo ho platí a komu slouží.Protiamerické
    zaměření článků ukazuje kamsi na východ za Ukrajinu

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s