Ransdorf se zlobí: Já a Bilderberg? Absurdní

Europoslanec KSČM Miloslav Ransdorf má smůlu. Po lapáliích s dopravními nehodami se musí bránit nařčení, že navštívil setkání Bilderberg Group. V jeho situaci by to byla přitom pikantní záležitost. Když před třemi lety navštívil setkání Bilderbergské skupiny ministr zahraniční Topolánkovy vlády Karel Schwarzenberg, byla KSČM jedinou stranou, která proti tomu vážněji protestovala. Ransdorf sám se k tehdejšímu výletu šéfa české diplomacie kriticky vyjadřoval.

Nyní podezření, že se účastnil polotajného jednání skupiny mocných lidí, čelí sám. Na zahraničních stránkách Bilderberg-Transparency, za kterou stojí aktivisté sledující jednání skupiny a monitorující přijíždějící hosty, se objevila fotografie muže za sklem automobilu, který Ransdorfa připomíná. Popisek u fotografie suverénně hlásí, že jde o člena KSČM a poslance Evropského parlamentu.

Na jiných, pro změnu italských, stránkách, zase najdeme dodatek k oficiálnímu seznamu hostů letošní bilderbergské konference. Desítka jmen lidí, kteří si nepřáli být uvedeni na seznamu, ale přesto byli aktivisty v době konání konference při příjezdu do hotelu spatřeni a vyfotografováni, obsahuje známá jména – Billa Gatese, Angelu Merkelovou či například šéfa NATO Anderse Rasmussena. A – údajného Miloslava Ransdorfa.

Informace ze zahraničních stránek se dostala i na stránky českých odpůrců světovlády – NWOO.org, kteří dokonce švýcarský Sv. Mořic před dvěma týdny osobně navštívili a podpořili zde odpůrce Bilderberg Group z celého světa. Pod článekm se strhla diskuze, zda jde o Ransdorfa či ne – někdo tvrdí, že mu podobný není, další zase obhajuje, že by se jeho návštěvě Bilderbergu nedivil.

Rozhodli jsme se proto samotného Ransdorfa oslovit. Poslanci jsme zavolali. Telefon zvedl ochotně, ale po dotazu byl rozhorlený:

„Já jsem na to dnes už několikrát odpovídal, že jsem v žádném Sv. Mořici nebyl, na žádném Bildebergu jsem nebyl. Dny od 10. do 12. června jsem byl v České republice, když dovolíte, já mám 84-letou maminku, které jsem se věnoval a psal jsem rozepsané čtyři knížky. Prosím vás, dejte mi pokoj s nějakým Bilderbergem,“ zlobil se poslanec do telefonu po dotazu redakce Prvnizpravy.cz.

Poslance evidetně rozrušilo, že mu řada občanů prý začala posílat mailové dotazy, aby se k fotografii vyjádřil. „Já jsem tu fotografii viděl, ale nijak si tam nejsem podobný, nikde jsem nebyl, opakuji to znovu,“ tvrdil.

Pravda je, že muž na fotografii vypadá mladší. „Je starší, než ten člověk na fotce,“ řekl pro Prvnizpravy.cz zdroj z KSČM, který si nepřál být jmenován. Fotka je rozmazaná a na ní zachycený člověk je možná podobný Ransdorfovi před dvaceti lety, ale ne tomu současnému, dodává.

Přesto je z jeho slov jasné, že se v sídle KSČM fotkami zabývali. Odkazy už viděli. A debata o tom, zda je to Ransdorf či ne, v sídle strany v ulici Politických vězňů probíhala. „A i kdyby to byl, straně je to vpodstatě jedno, strana si jede po svém,“ říká pak zdroj opatrně. Ptám se, jak to myslí a dozvídám se asi toto – KSČM je masová strana, největší ze všech stran u nás, takže i kdyby Ransdorf skutečně na Bilderbergu byl a znamenalo by to jeho napojení na struktury Rockefellera a spol., strany jako takové se to nedotkne, protože členové jsou zásadně proti. „Čím masovější strana, tím je méně infiltrovatelná. Můžete zkorumpovat 100 lidí, ale nemůžete jich zkorumpovat 70 tisíc,“ říká celkem logický argument, že by KSČM ustála případnou kritiku ve chvíli, kdy by se Ransdorfova účast ve Švýcarsku prokázala.

Zavolali jsme i dalším komunistickým politikům, abychom zjistili, zda o záležitosti vědí a co si o ní myslí. Podle šéfa poslaneckého klubu Pavla Kováčika šlo nejspíše o mediální manipulaci nebo o omyl.

„Nevím o tom a dnes jsem s ním o tom nemohl mluvit, ale bude mi to muset vysvětlit,“ odpověděl v reakci na sms předseda strany Vojtěch Filip. I když o tom nevěděl, nemůže si totiž dovolit věc zlehčovat – před třemi lety byl hlavním a nejslyšitelnějším kritikem ministra Schwarzenberga, když ten navštívil schůzku Bilderbergu v USA.

„Nevím o tom nic, slyším to od vás poprvé. Možné to samozřejmě je,“ tvrdí vlivný komunista Václav Exner. „Myslím si tom, že spíše někteří chtěli slyšet i jeho názor a on proti tomu nic neměl,“ dodal.

Na otázku, zda to není zvláštní, že by se schůzky účastnil zástupce strany, která je k podobným aktivitám vždy přísně kritická, odpověděl: „Zvláštní to je, ale možné to je také. Já to nevylučuji. Miloslav Ransdorf je určitě člověk zajímavý, který má myšlenky velmi neotřelé, na věci se dívá nápaditým pohledem, o jeho názory může mít někdo zájem,“ vysvětlil.

A jak by se k tomu strana postavila, když před třemi lety velice kritizovala podobnou návštěvu Karla Schwarzenberga? „Že by se k tomu někdo vyjádřil, to si umím předstvit, že by se to řešilo stranicky – to si představit neumím, nevím proč. Nemáme ve stanovách nic, co by někomu zakazovalo se něčeho účastnit, ledaže by tam učinil nějaký protistranický čin, ale to nevím jaký,“ dodal Exner.

I kdyby Ransdorf podle něj na schůzce Bilderbergu byl, nemyslí si, že by to znamenalo změnu jeho názorů – zkrátka byl jen přizván.

Do jisté míry může mít pravdu – Bilderberg si zakládá na tom, že zve politiky zleva i zprava, aby byly síly vyrovnané. Cílem globalistů je ovládat vše a potřebují proto své „koně“ napříč celým politickým spektrem.

Účast Ransdorfa by nijak nepřekvapovala ani jeho bývalého kolegu z Evropského parlamentu, který si ale nepřál být jmenován. Vysvětluje, že se Ransdorf pobytem v Bruselu hodně změnil a že už nejde s hlavním proudem KSČM, takže by jeho příklon k lidem kolem Bilderbergu byl docela dobře možný.

„Co bych tam dělal?“ odpovídá ale Ransdorf. „Je to absurdní. Ve Sv. Mořici jsem nikdy v životě nebyl, to je lež, výmysl, snaha mne diskreditovat,“ zlobí se politik.

Zanechat Odpověď

