CHEMTRAILS. Ptáme se za vás, co je na tom pravdy

Viděl je snad každý. Podivné křižující se čáry na obloze, které nemizí a visí hodiny na nebi. Ptáme se, proč se tak děje. Před pár lety server iDNES.cz přinesl článek o jevu zvaném „chemtrails“. Věnoval mu hodně prostoru a jeho autoři hodně úsilí, aby zastánce tohoto jevu zesměšnili a označili za blázny. Vybrali ty nejvíce zmatené citace a vysvětlení, aby dokázali, že jde o nesmysl a celou problematiku odsunuli do říše fantasmagorií.Redakce Prvnizpravy.cz na to šla opačně. Co když na tom něco pravdy je? A nestojí za to naopak shromáždit tvrzení, která dokazují, že zase taková fantasmagorie to být nemusí?

Ještě dříve jsme se ale chopili tématu v hlavních sdělovacích prostředcích opomíjeného. Zajímali jsme se, zda existují i v České republice plány na umělé řízení počasí, cloud seeding či atsmosférické geoinženýrství. – čtěte Existují materiály o úpravách počasí? Úřady mlčí

Oslovení odborníci z řad meteorologů se tvářili, jakoby podobný dotaz slyšeli poprvé. Smést ze stolu ho chtěli odkazem na ´chemtrails´, které se dají snadno označit za konspirační teorii.

Stalo se ale něco přesně opačného – Český hydrometeorologický ústav (ČHMÚ) na ´chemtrails´ spíše upozornil a po našem článku se na naši redakci obrátila celá řada lidí, kteří se tímto jevem dlouhodobě zabývají.

Následující text by tak chtěl prolomit mlčení, které v českých médiích na toto téma už řadu let existuje. Nezabývá se celou šíří problému, ale je sestaven především z reakcí lidí, kteří se na naši redakci po prvním článku obrátili. Nedělá si nárok na úplnost, je spíše příspěvkem do diskuze. Protože děje-li se nad našimi hlavami to, co zastánci ´chemtrails´ tvrdí, pak bychom se měli obávat. A pokud to pravda není, pak bude cenné i takové ujištění, jako že vše je v pořádku.

Problematiku jevu ´chemtrails´ jsme zmínili už v předchozím článku, kde jí byl věnován ale spíše okrajový prostor. Tímto termínem jsou označovány kondenzační čáry za letadly, které podle této teorie obsahují chemické látky a proto, na rozdíl od obyčejných kondenzačních čar (tzv. contrails), tak rychle nemizí, ale zůstávají na obloze třeba i dlouhé hodiny.

Oficiální místa, především meteorologové, ale existenci ´chemtrails´ popírají, tvrdí, že všechny čáry na obloze, tedy i ty nezvyklé, tlusté, roztahující se, dlouho přetrvávající, jsou obyčejnými kondenzačními stopami za letadly. Tvrdí, že cokoli nad toto tvrzení je jen nepodloženou spekulací danou tím, že zastánci ´chemtrails´ problematice nerozumí.

Amatérský meteorolog: Odporuje to fyzikálním pravidlům

Před časem, když o jevu ´chemtrails´ přinesla reportáž i TV Prima a otázky začala klást i Poslanecká sněmovna či ministerstvo zemědělství, vydal ČHMÚ a další instituce společné tiskové prohlášení, ve kterém tyto obavy vyvracejí a tvrdí, že o nic nejde. Čáry, které vidíme na obloze, jsou obyčejné stopy po letadle, nic víc.

Na redakci Prvnizpravy.cz se ale obrátil člověk, který poukázal na to, že zmíněné tiskové prohlášení je původně článkem meteorologa Petra Dvořáka, který takto reagoval na jeho vlastní text. V časopise Fly magazin uveřejnil totiž Jaroslav Krejčí článek, který se problematikou ´chemtrails´ zabývá. Na text reagoval meteorolog Petr Dvořák, jehož článek se pak stal základem tiskové zprávy, kterou ČHMÚ a další instituce rozeslaly letos v únoru médiím, tvrdí Krejčí.

Dvořák ale nepřišel s žádnými argumenty, kterými by tvrzení zastánců ´chemtrails´ rozporoval, pouze emotivně odsoudil podobné úvahy do říše pohádek. „Soudný člověk dnes nevěří na hejkaly, klekánice, bludičky, čarovné prameny v lese, že děti nosí čáp, a neměl by věřit ani v existenci chemtrails,“ napsla například.

„Musím konstatovat, že ačkoliv je Petr Dvořák profesionální meteorolog, jeho článek je naprosto bez argumentů a neuvádí v něm jediný vědecky doložený důvod, proč v chemtrails nevěřit. Jen lacině zesměšňuje zastánce chemtrails. Kdo je nezávislý, tak po přečtení mého článku a článku Petra Dvořáka rychle pochopí, na které straně je nesrovnatelně více argumentů,“ komentuje to Krejčí pro Prvnizpravy.cz.

Jaroslav Krejčí je dlouholetý amatérský meteorolog. Sám o sobě tvrdí, že mu připadá krajně podezřelé, za jakých netypických povětrnostních situací se kondenzační stopy za letadly objevují. Stejně tak mu přijde zvláštní i jejich podoba.

„Nejsem moc odborník na letectví, ale od malička se zajímám o meteorologii a dokážu určit, za jaké situace se obyčejná stopa za letadlem má udržet dlouho a kdy nikoliv,“ řekl pro Prvnizpravy.cz Krejčí.

Krejčí tak polemizuje s argumentem meteorologů, kteří – podobně jako Radim Tolasz z ČHMÚ – tvrdí, že podivný vzhled i dlouhé trvání čar je běžně vysvětlitelné teplotními podmínkami.

„Pokud je okolní vzduch příliš suchý nebo teplý, kondenzační stopa nevznikne nebo mizí krátce po průletu letadla. O dalším vzhledu stopy rozhodují i vertikální pohyby vzduchu. Pokud se v místě stopy vyskytují sestupné pohyby, dochází rychleji k jejímu rozpouštění,“ řekl už dříve Tolasz.

S tím Krejčí souhlasí. „Potom ale nechápu, jak mohly být dlouhé, vzájemně splývající a enormně široké čáry za letadly pozorovány v Německu například dne 31. 8. 2009, když v té době byla skoro celá Evropa pod vlivem rozsáhlé tlakové výše a v suchém vzduchu. Žádná tlaková níže nad střední Evropou nebyla, naopak, byl tu střed zmíněné tlakové výše, takže vzduch suchý jak Brno – jak při zemi, tak ve výšce. Přesto byly nad Německem pozorovány neuvěřitelné čáry za letadly. To odporuje pravidlu, který řekl sám Tolasz!,“ kroutí hlavou Krejčí.

Tvrzení dokládá družicovým záběrem NOAA, na kterém jsou zachyceny stopy nad jižním Německem.

„Když se navíc podíváte na synoptickou mapu Evropy z toho dne, uvidíte, že většinu Evropy ovlivňovala tlaková výše (natož Evropu střední, kde byl samotný střed výše), a to i v hladině 500 hPa (foto zde). Bílé čáry (izobary) ukazují hodnotu přízemního tlakového pole. Barevný podklad znázorňuje hodnotu tlaku v hladině 500 hPa (ve výšce, což je podstatné pro tvorbu a udržení stop za letadly – čím vyšší tlak, tím nižší vlhkost vzduchu). Na mapě je vidět, že nad jihozápadním Německem byl ve výšce hřeben vysokého tlaku, při zemi v podstatě střed tlakové výše. Podmínky pro udržení kondenzačních stop nad jižním Německem 31. 8. 2009 tedy z fyzikálních důvodů neexistovaly! Přesto tyto stopy vzdorovaly nad jižním Německem suchému vzduchu a ne a ne se rozpustit! Nemohla to být obyčejná voda,“ dodal Krejčí.

Podle něho tak „kondenzační stopy“ porušují fyzikální pravidla atmosféry a musí tedy jít o něco jiného, než o běžné kondenzační stopy.

Nechme ale meteorology a amatérské meteorology jejich pro laika složitým popisům. Zajímavé je podívat se i na samotné satelitní snímky, na které tak Krejčí nepřímo upozornil. Na webu jich je k dohledání bezpočet a člověku doslova vyrazí dech. Jsme zvyklí, že stopa za letadlem většinou ihned vzápětí mizí. Přesto nám některé snímky z družic, jako třeba tento, ukazují neuvěřitelnou změť čar nad určitými oblastmi. Jsou to obyčejné ´contrails´?

Radim Tolasz z ČHMÚ pro to má vysvětlení. „Jsou to standardní contrails (čáry za letadly) nasnímané jedním ze spektrálních kanálů družicí MSG/EUMETSAT. Navíc při východu slunce a tedy s hodně bočním osvětlením,“ vysvětlil pro Prvnizpravy.cz.

Krejčí také odkazuje na celou řadu zajímavých videí. Například na tomto videu zrychlené záběry v jeho úvodu slibují nezvyklou podívanou. Místo toho, aby se stopy za letadly rozpouštěly, vytvářejí poměrně rozsáhlou oblačnost a z původně modré vymetené oblohy udělaly oblohu skoro zataženou. Krejčí doporučuje i následující video.

Asistent poslance: Jde o postřik ve prospěch GMO?
Redakci Prvnizpravy.cz také kontaktoval člověk, který pracuje jako asistent poslance, ale přál si zůstat v anonymitě. V rozsáhlé mailové korespondenci předkládá spoustu odkazů a zajímavých tvrzení. Problematikou se prý zabývá roky a je ve spojení s řadou podobně smýšlejících lidí v zahraničí, včetně lidí z politických kruhů.

„Jeden kolega ze zahraničí mi o ´chemtrails´ vyprávěl a došli k zajímavému závěru. Udělali v místě, kde se objevovaly čáry na nebi, rozbor půdy – a ejhle. Zjistili, že v půdě se nachází stopy baria a hliníku! Což v podstatě jsou složky, které se dodávají do kerosinu, paliva pro letadla. Problém v naší ´banánové´ republice, která umožní snad všechno všem je, že legislativa ČR umožňuje přelety jakýchkoliv letadel bez povolení vlády,“ uvedl pro Prvnizpravy.cz asistent poslance.

A nabízí poměrně divokou spekulaci – jedná se o chemický postřik ve prospěch geneticky upravovaných plodin. V půdě, kde jsou podobné látky, se totiž normálním plodinám dařit nebude a právě to firmy, které se na produkci GMO plodin zaměřují, potřebují.

Že by k něčemu takovému mohlo za zády občanů docházet, mu nepřipadá nereálné. Připomíná, že veřejnost také nic nevěděla o tom, když letadla CIA vozila teroristy k výslechu na americkou základnu v Polsku s mezipřistáním v Ruzyni.

A co na to NATO?

Redakce se také pokoušela zjistit, jak na podobné dotazy budou reagovat některé státní instituce, pod které by problematika mohla spadat.

Už jsme uvedli, že různých vysvětlení existuje celá řada – od kontroly počasí přes chemické postřiky až po armádní projekty. Proto i institucí a úřadů, kterých je možné ptát, je vícero. Protože po „klimatickém“ vysvětlení jsme pátrali v minulém díle, kdy jsme oslovili ministerstvo životního prostředí, úřad vlády ČR, meteorology, eurposlance či politiky Strany zelených, tentokrát jsme se zaměřili na možné armádní vysvětlení.

Samozřejmě s vědomím, že pokud o nějaký tajný projekt skutečně jde, armáda ho jistě nebude potvrzovat zvědavým médiím. Nicméně jsme chtěli vědět, jak budou úřady na podobné dotazy reagovat.

Oslovili jsme proto například ministerstvo obrany či informační kancelář NATO v České republice. Tázali jsme se opět na modifikaci počasí, na ´chemtrails´ jako takové i na možnou souvislost s projektem HAARP (High-frequency Active Auroral Research Program se sídlem na Aljašce), kterou některé teorie naznačují.

„Informační centrum NATO v Praze bohužel nedisponuje zdroji informací, které by umožňovaly na váš dotaz odpovědět. Pracujeme s veřejně dostupnými zdroji, v nichž se nám informace k této problematice ve spojitosti s NATO zatím najít nepodařilo,“ odepsal v reakci na dotaz Petr Zlatohlávek z informačního centra NATO.

„S žádostí o informace k tomu, zda je ČR informována o daných operacích či o spolupráci na daném projektu v rámci NATO, vám doporučujeme obrátit se na Ministerstvo obrany ČR, které by jako jediné bylo oprávněné na tyto otázky odpovědět,“ odkázal.

Ministerstvo obrany: Projekty ovlivňující počasí neplánujeme
Na ministerstvo obrany jsme se obrátili souběžně. S odpovědí si tam dali záležet. Ozvali se asi po týdnu a na dřívější urgence odpovídali s prosbou o trpělivost, že ještě nemají všechny inforomace k odpovědi potřebné pohromadě.

Konečné vyjádření se ale dalo očekávat. „Složky Ministerstva obrany České republiky se otázkou ovlivňování počasí nezabývají a ani v budoucnu neplánují takovéto projekty. Ministerstvo obrany rovněž není v této oblasti zapojeno do žádných programů NATO či jiných států. Své dotazy na NATO a US ARMY vztahující se k ovlivňování počasí proto doporučujeme směřovat na tyto organizace,“ napsal Jiří Štábl z tiskového oddělení ministerstva obrany.

Na dotaz ohledně zvláštních kondenzačních stop za letadly pak ministerstvo odpovědělo, zřejmě inspirováno prohlášeními meteorologů: „Výskyt kondenzačních sledů za letouny je přirozeným fyzikálním jevem. Tvoří je kondenzáty vodních par z tryskových motorů vznikající za příhodných okolních atmosférických podmínek. Rozdílná doba rozpouštění či udržení kondenzačních sledů pak záleží na stabilitě zvrstvení atmosféry,“ napsal Štábl.

A aby bylo jasno, dodal, že v dotaze nastíněný problém nemá s realitou nic společného. „Jakékoliv spekulace o vypouštění chemických látek s cílem umělého vytváření mraků či k jiným účelům v rámci přeletů letounů NATO nad českým územím jsou naprosto irelevantní.“

Součástí odpovědi bylo – vypadá to, že snad už povinná výbava pro takové příležitosti – nám už dobře známé tiskové prohlášení ČHMÚ a spřízněných institucí, které jsme citovali v minulém díle. „V příloze vám pro váš širší přehled v dané problematice navíc zasíláme tiskové prohlášení, které bylo vydané 17. února 2010 v Praze. Jedná se o Společné vyjádření Českého hydrometeorologického ústavu (ČHMÚ), Ústavu fyziky atmosféry Akademie věd ČR (ÚFA AVČR), Katedry meteorologie a ochrany prostředí Matematicko-fyzikální fakulty Univerzity Karlovy (KMOP MFF UK) a České meteorologické společnosti (ČMeS) k problematice tzv. ´chemtrails´,“ uvedl tiskový mluvčí.

Redakce se zajímala i o to, zda má česká strana nějaké informace o projektu HAARP a zda tento projekt spadá pod NATO. „Výzkumný projekt HAARP se dle volně dostupných informací zabývá chováním ionosféry ve vztahu k možnému šíření komunikačních signálů,“ odpověděl mluvčí v duchu oficiální propagandy, která tvrdí, že jde jen o neškodné výzkumné zařízení. Proč ho ale před časem koupila americká armáda a do přísně střeženého objektu nikoho nevpouští, můžeme tak jen spekulovat.

„Jedná se o americký projekt a složky Ministerstva obrany České republiky do něj nejsou zapojeny. Se svými případnými dotazy na projekt HAARP se proto prosím obraťte na americkou stranu,“ odpověděl Štábl.

Dobrá, podobnou odpověď jsme čekali. Pokud jde o tajný projekt, určitě ho armáda neprozradí prvnímu novináři, který se na to zeptá. K dobru ale musíme ministerstvu přičíst to, že dotaz nesmetlo ze stolu hned po odeslání mailu jako bláznivou konspirační teorii, ale vážně se jím zabývalo a na odpovědi pracovalo týden. I když nevím, proč na těch pár vět potřebovalo tolik času.

Přelety letadel NATO: Desítky až stovky týdně

Protože mnozí zastánci ´chemtrails´ věří, že podivné stopy nevytvářejí obyčejné letouny (stopy se totiž objevují tam, kde nejsou letecké koridory, často se podivuhodně kříží nebo zatáčí, podobně jako brázdy na poli po kombajnu) a naznačují, že jde zřejmě o projekt probíhající pod pláštíkem NATO a za použití vojenských letadel, redakce se ještě dříve ministerstva obrany tázala na přelety letadel NATO.

Od té doby, co existuje „Open Skies Treaty“ a letadla NATO tak mohou libovolně létat na základě kdysi vládou daného souhlasu, nebylo by totiž nereálné, aby případný tajný projekt probíhal právě pod hlavičkou Severoatlantické aliance.

Redakce Prvnizpravy.cz tak například zjistila, že týdně se takových přeletů letounů NATO uskuteční desítky až stovky.

Odpovědí se na ministerstvu opět ujal Jiří Štádl. Pro lepší srozumitelnost přetiskujeme celé otázky redakce spolu s odpověďmi ministerstva.

Otázka Prvnizpravy.cz (PZ): Disponuje Ministerstvo obrany přesnými údaji, kolik letů letadel NATO nad českým územím probíhá za den?
Odpověd Ministerstvo obrany (MO:) Trvalé povolení k pohybu letadel NATO nad českým územím bylo vydáno na základě usnesení vlády ČR a Ministerstvo obrany jej má k dispozici. Přesný počet přeletů a jejich aktuální stav jsou nepřetržitě sledovány Střediskem řízení a velení (Control and Reporting Centre – CRC) a informace o těchto přeletech a průjezdech jsou shromažďovány u Odboru vojenské dopravy Velitelství sil podpory (OVD). Evidovány jsou pouze přehledy letů a průjezdů, nikoli okamžitý stav. „Informace o přeletech a průjezdech ozbrojených sil jiných států uskutečněných přes území ČR“ jsou předkládány vládě ČR a Parlamentu ČR a jsou shromažďovány u OVD.

PZ: Má o těchto letech přehled řízení letového provozu (ŘLP) ?
MO: Jak již bylo výše uvedeno, přesný počet přeletů a jejich aktuální stav, nepřetržitě sleduje CRC a samozřejmě i Řízení letového provozu (ŘLP).

PZ: Řídí se tyto lety nějakým plánem, který by byl MO / vládě znám?
MO: Každý vojenský let musí být předhlášen 48 hodin před uskutečněním na OVD, který verifikuje jeho oprávněnost, a to v souladu s usnesením vlády ČR, viz. bod 1. Informace o předhlášených a verifikovaných letech je předána OVD na CRC. Vlastník / operátor letounu následně podává tzv. letový plán, kde je uvedeno OVD vydané číslo vojenského povolení. Letový plán je pak zveřejněn po pevné telekomunikační síti (Aeronautical Fixed Telecommunication Network – AFTN), ve kterém jsou zahrnuty všechny pozemní kontrolní a řídící střediska letového provozu. Lety NATO se, obdobně jako ostatní (i civilní lety), realizují na základě zmiňovaného plánu, který obsahuje přesné časy a trasu letu (koridory). Výjimku tvoří letouny zařazeny v systému „včasné výstrahy NATO“ (AWACS) a lety pro humanitární a záchranné účely, u nichž je lhůta na předhlášení zkrácena. Ostatní opatření se na ně však vztahují obdobně.

PZ: Existují informace o tom, kdy přesně a v jakém čase a po jaké trase letělo letadlo NATO ten který den. Vláda kdysi dala oficiální souhlas s přelety těchto letadel. Jak konkrétně to v dennodenní praxi probíhá už vláda nesleduje?
MO: Na lety letounů NATO se každoročně uděluje tzv. trvalé povolení, které je uděleno zmiňovaným usnesením vlády ČR. Tyto lety už v praxi nejsou vládou ČR, vzhledem k jejich množství (desítky až stovky přeletů týdně), aktuálně sledovány. Vláda ČR a obě komory Parlamentu ČR jsou o všech uskutečněných letech informovány zpětně, prostřednictvím „Informace o přeletech a průjezdech ozbrojených sil jiných států uskutečněných přes území ČR“, a to za každé pololetí.

Každý ať si z odpovědí vezme, co chce. Bez ohledu na ´chemtrails´ je ale jasné, že výskyt přeletů letounů NATO je mnohem masivnější, než by se dalo čekat a že Česká republika má v rámci schvalovacího procesu jen minimální možnost nahlédnout, co se vlastně děje. Politici jsou informováni až zpětně.

Známý pilot: Divné bílé šmouhy
Zatímco oficiální místa tvrdí, že vše je v pořádku a netřeba se ničeho obávat, podařilo se nám sehnat i jiné výpovědi. Prvnizpravy.cz oslovily pilota, který se s oficiálními vyjádřeními spokojit nehodlá.

Třiasedmdesátiletý známý pilot a spisovatel, Čechoaustralan a rodák ze Žižkova, kde chodil do třídy s Jiřím Krampolem, žije nyní v australském Melbourne. Evžen Kulič má sice podobně jako Krampol smysl pro humor, je ale vážně přesvědčen, že to, co vidíme na obloze, obyčejnými čárami není.

Kulič přitom může být považován za experta, protože létal s proudovými tryskáči a o kondenzačních čárách mnohé ví. Pilot to byl excelentní, když ho i přes jeho „reakční“ názory nechali létat s československými prezidenty – Kulič byl totiž mimojiné pilotem vládních speciálů.

Exklusivně pro Prvnizpravy.cz popsal, jak se s tímto jevem setkal v Austrálii. Protože Kuličův příspěvek je netradičně pojatý, rozhodli jsme se ho nechat v téměř nezměněné podobě. Za humorným podáním ale stojí závažná vyjádření:

„Několik let se nám tu na obloze dělají takové dlouhé bílé šmouhy. Ono se to pak rozplizne přes celou oblohu a visí to tam celý den. A opět ta staroba a přemýšlení. Vždyť to tam dříve nebývalo. Že by znak globálního oteplování? A tak sednu k bedně (víte, já tak říkám komputoru) a již ťukám mému příteli do Hradce, Milanovi, který byl meteorolog. Má ještě nějaké známé, kteří se touto precizní činností zabývají dodnes. Já jako proudový pilot meteorologii považuji spíše za nějaké zvláštní náboženství. Ale k věci. A již mi odpovídá „Evžene, to jsou přeci kondenzační stopy, hrome – přeci jsi lítal na Migu, tak to znáš.“ A je pokoj.

Ale ouha. Ve Mullumbimby (strašný jméno co? To víte, Austrálie) ve státě NSW, kde žije syn, se těm, co ty „kondenzační stopy“ na obloze dělají, utrhla ruka. A vznikla ošklivá dětská epidemie podobná chřipce. Lidé žalovali stát. Ale jako vše se to rozmazalo do ztracena. Protože „stát“ řekl, že to nedělá a neznámého pachatele za ruku nechytli. Totéž proběhlo v Západní Austrálii.

Volám do Států. Žije tam dcerka. Bere to zeď, komputorový specialista. Je Indián. „Tak co“ ptám se, „máte tam taky ty šmouhy?“ „Jaké šmouhy?“ ozve se ze sluchátka. „Myslíš chemtrails? Samo. To se přeci dává na oblohu, kvůli slunci, aby tolik neopalovalo. Vždyť je to i v učebnicích a děti se o tom učí ve škole. Co je na tom špatného?“ „Nic – nic, jen tak se ptám a jak se máte?“ zakončuji debatu. „Děti trochu kašlou, jinak dobrý. A ty?“… Pokládám sluchátko.

A bzučí mi v hlavě slovo ´chemtrails´ a to, že to je oficiální program státu. A zase. To víte, starej dědek, času dost a tak v té hlavě se to honí dokola. Představte si, že někomu stojíte za to, aby skoro každý den na obloze nadělal takovýhle šmouhy, sypal vám je na hlavu a tak vás chránil, místo opalovacího krému, před slunkem. A dělá to zadarmo. V duchu počítám, co milionů to musí stát. Ne korun, ale dolarů. Peněz, které by se nechaly použít jinde. No není to krásné?

Kulič poté přechází k tvrzení, že obyčejný altruismus vlád to zřejmě nebude, za projektem se zřejmě skrývá něco jiného. A nabízí tak další možný výklad.

„Nechali jsme z toho prachu, usazeného na rovných, předem připravených plochách, udělat na universitě rozbor. Bylo to zdarma – študáci jsou na celém světě stejní – měli pochopení. Bylo to opět na bázi fluoridu sodného, o kterém podrobně píši ve své poslední knize ´Tajemství experimentu Philadelphia“.

Vyvozuje, že podobně jako v jiných projektech válečných a poválečných může být i zde používáno fluoridu sodného k „otupování“ populace. Se zjištěním, že fluor dokáže s otupením lidské aktivity divy, přišli už za války němečtí vědci.

„Fluor do vody a z člověka se stane hodný tažný kůň, co nekope, spokojeně kývá hlavou a raduje se z toho, že si koupí auto, se kterým stejně jezdí jen do práce, má kde bydlet, v baráčku, který po celý život splácí a v sedmdesáti či dříve pojde. Vůbec si neuvědomí, že vlastně celý život je v něčích rukou,“ tvrdí Kulič. A upozorňuje na to, že fluor se přidává do vody pod záminkou ochrany zubů v podobném množství, které němečtí vědci v táborech vyhodnotili jako ideální a nejúčinnější dávku, aby lidé byli poslušní a přitom neztráceli rozum.

Kulič se také odvolává na zprávu amerického špičkového chemika Charlese Eliota Perkinse a jeho hlášení adresováho Lee Foundation for Nutritional Research v Millvaukee z října roku 1954, které bylo 31. ledna 1995 odtajněno a přetištěno v časopise „The American Mercury.“

„Tento chemik vysloveně prohlašuje, (kromě oznámení, že fluorid sodný je dodáván do vody pod záminkou ochrany zubů), že fluorid sodný se zmíněnou ochranou zubů nemá nic společného a že by se našly daleko účinnější a levnější prostředky. Že to je podle nacistické filozofie přípravek na otupení a omezení svobody lidí, kterým je tato infikovaná voda podávána. Končí šokujícím poznatkem: Přípravek otupuje malou areu v mozku která přináší individuelní sílu. Tuto část mozku zvolna otravuje a narkotizuje, až je asi po ročním působení zcela vyřazena. Tyto osoby již nikdy nebudou tím čím bývaly předtím,“ říká Kulič.

To jsme se nakonec od ´chemtrails´ hodně vzdálili, ale alespoň to charakterizuje šíři různých výkladů a vysvětlení tohoto zvláštního jevu.

Kulič své vyjádření zakončuje se svým typickým humorem. „Ale o věci, kterou nikdo nedělá, můžeme směle říci, že neexistuje. Vy v Česku ale máte výhodu, že na vaší obloze září jenom sluníčko a když tam jsou šmouhy, tak to jsou pouze ´kondenzační stopy´ – žádný chemtrails. Zdravíčko. Evžen Kulič, Austrálie.“

(redakce Prvnizpravy.cz se bude tématem i nadále zabývat v dalších dílech. S případnými podněty a náměty se obracejte na adresu bartos@prvnizpravy.cz)

(Adam B. Bartoš, foto: arch.)

Advertisements

2 thoughts on “CHEMTRAILS. Ptáme se za vás, co je na tom pravdy

  1. Máme tady dvě veličiny, masu vzduchu a letadlo v letu. Letadlo se pohybuje vpřed, jeho kondenzační páry (zplodiny motoru) píšou do masy vzduchu čáru. Pouze za předpokaldu, že masa vzduchu je „stabilní“ a nepohybuje se, nevíří atp. se v ní čára udrží. Mohu dosvědčit, že se čára dělala už za MIGem 21, když jsem ho jako dítě pozoroval v okolí Pardubic a Hradce Králové. Pokud se masa vzduchu pohybuje, čára mizí, rozplývá se atp. Pokud na jednom místě uvidím spoustu čar po dlouhou dobu, hovoří to o povaze následujících jevů: lítá hodně letadel a masa vzduchu je v tom místě stabilní. Nehovoří to nic o tom, jaké povahy je čára. I kdyby v ní bylo barium, sodium a kdovíkteréium, tak se ten vzduch tam, ta pára tam nahoře nedokáže udržet pohromadě a „udržet“ čáru. Tento výklad mám i k přiloženému obrázku. Hovoří pouze o tom, že nad evropou je provoz na václaváku a byla zde tou dobou stabilní povětrnostní situace. Všimněte si, že čáry někde končí a někde začínají. Všechny stejně. Nejde tedy o vlastnost letadel, ale počasí. Takže selsky: chemtrails je cover up, který pomáhá odvést pozornost od skutečných problémů. EU, USA, 911 atp.

  2. TOUTO OTÁZKOU BY SE MELO ZABYVAT VICE MÉDIJÍ A REPORTERU.CO KDYZ JSME CILENE LIKVIDOVÁNI Z DŮVODU VELKÉHO POČTU LIDÍ NA SVĚTĚ. NENI DIVNÉ ZE SE ZVIŠIL DRASTYCKY POČET NAKAŽENÝCH RAKOVINOU?

Zanechat Odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

WordPress.com Logo

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit / Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit / Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit / Změnit )

Google+ photo

Komentujete pomocí vašeho Google+ účtu. Odhlásit / Změnit )

Připojování k %s